82-41-M/17 Animace a Game Art
Přijímací a talentové zkoušky se konají v termínu 19.3.2025 a 20.3.2025.
Konkrétní den bude určen pořadníkem podle doručených přihlášek.
Charakteristika oboru
Na rozvoj počítačové grafiky, počítačového modelování a animace a tvorbu animovaných počítačových her a simulací reaguje SUŠG v Jihlavě přípravou nového ŠVP tak, aby odpovídal současným potřebám stále dynamičtějšího společenského i technologického vývoje. Vzniká tak na středoškolské úrovni úplně nový studijní obor Animace a Game Art.
Vzdělávací program Animace a Game Art využívá pro animaci jak klasických výtvarných technik tak rozvíjí vzdělávání založené na nových technologiích a s nimi souvisejících technických a uměleckých postupech, které vedou absolventa k tvůrčí samostatnosti, kreativitě a dobrému uplatnění na současném trhu práce.
Absolventi denní formy vzdělávacího programu Animace a Game Art mají potřebné vědomosti a dovednosti, které jim umožňují samostatně pracovat v oblasti výtvarné přípravy a realizace animovaných filmů a počítačových her a případně pokračovat ve studiích na vyšším typu škol. Absolventi jsou zejména připraveni k pokračování ve studiu na Vyšší odborné škole grafické v Jihlavě, kde díky propojení učebních osnov mohou být přijati rovnou do druhého ročníku.
Zaměření oboru
- kreslená a loutková animace
- počítačové modelování a animace
- digitální a klasická fotografie
- grafický design
- zvuková tvorba, práce v nahrávacím studiu
- tvorba jednoduchých počítačových her
- příprava na vysoké školy umělecky a humanitně zaměřené
Uplatnění absolventa
- výtvarník animovaného filmu
- animátor
- game artist (navrhování herní grafiky)
- výtvarník, grafik reklamních agentur nebo podnikových propagačních oddělení
- designér, modelář ve vývojových odděleních podniků
- učitel v mimoškolních uměleckých zařízeních
- další studium na vyšších nebo vysokých školách uměleckého zaměření.
PŘIJÍMACÍ TALENTOVÁ ZKOUŠKA SE SKLÁDÁ ZE:
- souboru domácích prací dosavadní tvorby, min. 20 vlastních prací (bez omezení tématu) fotografie, klipy, krátké animace, klasické techniky – malba, kresba, grafika, plastika, fotografie, apod.
- ústní zkoušky (obhajoba vlastních prací)
- testu (dějiny umění, literatura, kultura)
- talentové zkoušky: kreslený příběh podle zadání
model figury (postavy) z kresleného příběhu, krátký přepis příběhu (úprava žánru) povinná domácí práce